تبلیغات
وبلاگ شخصی داود نصیرخواه - آموزش دروازه بانی----نحوه مالیکیت بارسلونا

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آموزش دروازه بانی

قسمت اول:

مقدمه:

در ابتدا لازم است که این نکته را ذکر کنم که این تمرینات برای دروازه­ بانانی می­ باشد که اولا بدن آن­ ها در حد آمادگی است و از اصول دروازه بانی تا حدی مطلع هستند. در این قسمت سعی می­ شود با کمک خدا از تمرینات سبک شروع کرده تا به تمرینات مشکل و سخت برسیم.

تمرینات فردی:

قبل از هر چیز لازم است که دروازه ­بان یک لباس مناسب تهیه کند، که شامل کفش فوتبال، دستکش و لباس می­ باشد. در مورد لباس بهتر است که در زمستان از لباس ذخیم و شلوار گلری استرج استفاده کرد زیرا باعث می­شود که بدن سریع­تر گرم شود و دمای بدن برای مدت طولانی­تری بالا باقی بماند این عمل باعث می ­شود تا گلر کمتر مصدوم شود و کارایی آن بیشتر شود همچنین بهتر است از لباس­ های تیره استفاده کرد تا گرما زودتر جذب بدن شود اما اگر گلری لباس تیره دوست ندارد می­تواند زیر لباس دروازه­ بانی خود یک تیشرت یا لباس تیره بپوشد، در مورد شلوار یا شورت هم به همین صورت می­باشد البته اینها بهتر است که تیره باشند چون هم دیرتر کثیف می­شوند و هم باعث می­شود تا گلرهایی که قد کوتاه دارند بدن آن­ها بلندتر نشان داده شود.

در مورد استوک (کفش فوتبال) باید حتما فیکس پا باشد نه کوچک و نه بزرگ تا در ضربات شوت گلر مشکلی ایجاد نشود و از استوک با پرچ­های پیچی آهنی هرگز استفاده نشود و کفش باید استاندارد و جنس آن زیاد خشک نباشد.

در مورد دستکش هم بهتر است با هر دستکشی که گلر با آن راحتر است استفاده شود اما بهتر است که دستکش فیت دست یعنی کاملا قالب دست باشد تا در توپ­های هوایی مسلط­تر عمل کند. همچنین دستکش باید از چسبندگی مناسبی نیز برخوردار باشد، برای مشخص شدن چسبندگی هنگام خرید دستکش­ ها را روی هم بمالید اگر براحتی روی هم لیز یا سر نخوردند بدانید می­تواند یک دستکش خوب باشد. (البته این یکی از راه­ های مشخص شدن کیفیت دستکش است و بیشتر آن بر می­گردد به تجربه)

حال به شرح تمرینات می پردازیم:

اول باید گلر خود را به خوبی گرم کند که لازم است که با دویدن آرام حدود ۱۰ دقیقه آغاز کند سپس کم­کم گام­های خود را سریع کند (یعنی گام بلند نه سرعتی) که این باید حدود ۲-۳ دقیقه باشد بعداز اینها باید کم­کم سرعت را کم کرد تا ضربان قلب آرام شود و بعداز آن حرکات کششی را انجام داد که بهتراست این حرکات را از بالا به پایین انجام داد. هر چقدر گلر حرکات کششی انجام دهد به نفع او می­ باشد زیرا هم انعطاف و آمادگی بدنی او را بالا می­برد و هم باعث خوب گرم شدن عضلات خود می­شود. لازم به ذکر است هنگامی که می­خواهیم تمرین گلری انجام دهیم نباید بیشتر ازحد دویدن را انجام داد چون باعث خستگی گلر می­شود.

بعداز انجام حرکات کششی گلر باید خود را با توپ گرم کند، بدین صورت که توپ را در دست بگیرد و در حال نرم دویدن چندین بار به زمین جلوی خود بزند و تا توپ به سینه او رسید آن را با دو دست به صورتی که دو دست حالت W انگلیسی پیدا کند جمع کند سپس توپ را بلندتر بزند تا توپ از سینه او بالاتر رود و آن را در هوا جمع کند (با همان حالت دست و تک­پا پرش کنید) این دو کار باید هر کدام حدود ۱۰ دقیقه انجام شود. و بعد حرکات زیر را انجام دهد:

– توپ را دور سر خود از راست و چپ(و بلعکس) ۱۰ بار بچرخاند.

– توپ را از بین کمر از راست و چپ(و بلعکس) ۱۰ بار بچرخاند.

– پاها را از عرض شانه بیشتر باز کرده و توپ را به حالت ۸ انگلیسی از چپ و راست با سرعت هر چه تمام ۲۰ بار بچرخاند.

– پاها را باز کرده( بیشتر از شانه ) سپس توپ را به آرامی از بین پاها یک بار از کنار پای راست و یک بار از سمت پای چپ رد کنید و سپس بچرخید( از همان طرفی که توپ را رد شده) و وقتی توپ حدود یک متر از بین پاها از پشت رد شد بچرخید و سریع آن را جمع کند. مراقب باشید که توپ زیر دست و بدنتان قرار نگیرد.

– توپ را در سمت راست بدن در فاصله ۲ متری گذاشته و ۱۰ بار روی آن توپ دایب کوتاه بزند و آن را طوری که دست­ها پشت توپ و کشیده است با دو دست لمس کرده و به صورت مورب روی توپ بروید. برای سمت چپ هم همین کار را انجام دهد.

لازم به توضیح است که در گرفتن توپ زمینی باید پایی که سمت توپ است کمی خم شود و حدود ۳۰cm جلو بیاید و سریع آن را خم کنید به جلو(حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه) و توپ را در جلوترین نقطه بگیرد.

– روبروی دیوار ایستاده ( به فاصله۴۰ متری) سپس توپ را محکم با دو دست روبروی صورت به دیوار زده و توپ را به شکل w و در حالی که دست کشیده به سمت جلو است گرفته و این حرکت را تا آنجا که می­توانید انجام دهید؛ زیرا بسیار تمرین مفیدی است و در گرفتن توپ­های ارسالی به روی دروازه و همچنین قوی شدن پنجه­ های دست شما کمکتان می­کند. لازم به ذکر است که این حرکت باید با در جا زدن پاها انجام شود هر چقدر این حرکت را سریع­تر انجام دهید بهتر است.

تصویر ۱ – طریقه صحیح توپ گرفتن

COACHING-PICTS-050_w

  1. توسعه توانایی بازیکنان برای حفظ اختیار.
  2. توسعه توانایی بازیکنان برای تصویب و دریافت.
  3. توسعه سریع انتقال حمله.
  • مته No:               10
  • سن:12 بزرگسالان
  • بدون بازیکن:        12
  • مشکل در:متوسط
  • منطقه / زمان:20x20yrds (25mins)

نمودار 1

 
سازمان:

تنظیم یک منطقه بازی 2x2yrds است. منطقه بازی را به مناطق 4 تقسیم می شود. یونی منطقه مرکزی تنها 3yrds گسترده ای است. تیم 2 3 بازیکن است وجود دارد. تیم دفاع از بازیکنان 20 است که باید در منطقه مرکزی باقی می ماند در حالی که دو بازیکن دیگر را وارد کنید و فشار دهید توپ. این بازیکنان در 25 در منطقه مرکزی به حرکت بالا و پایین و روی صفحه نمایش از طریق عبور هستند.

دستور العمل:

حمله به تیم در حال تلاش به حداقل عبور 3 کامل قبل از سوئیچینگ بازی به این تیم در منطقه دور (پایان مخالف از منطقه بازی). هنگامی که آنها رخ می دهد این دو مدافع اعضای هیات او گام منطقه مرکزی و فشار تیم receving. دو مدافع دیگر بهبود می یابند به منطقه مرکزی.

  1. Y4 عبور به Y1 است.
  2. Y3 عبور به Y4 است.
  3. swtiches Y3 بازی را به این تیم در انتهای دیگر از منطقه بازی.

چرخش در نمودار زیر بیشتر نشان داده شده است.

    نمودار 2 - سوئیچ موفق تیم و دفاع از جنبش تیم

نمودار 3 - دور اگر تیم دفاع از بازیابی توپ

نتیجهی:
پس 1 در یک منطقه پایان و یک پاس موفق به این تیم در انتهای مخالف = هدف 3 عبور می کند.
امتیاز مربیگری کلیدی:
  1. پشتیبانی از طریق ایجاد ablges خوب برای بازیکن بر روی توپ.
  2. ایجاد یک شکل الماس برای ایجاد زوایای عبور خوب.
  3. بازی با وضعیت بدن باز.
  4. بازی با سر برای دیدن فرصت هایی را برای سوئیچ بازی.
  5. آیا سوئیچ زور، صبور باشید.
  6. پیس از بازی باید سریع می باشد.
  7. مدافعان باید فورا فشار داده و transtiion.
  8. انتقال بین حمله و دفاع باید فوری!
 
پیشرفت:
  1. اجازه مدافعان 3 به فشار و یکی در منطقه بازی مرکزی نگه می دارد.

تنوع:
  1. پاس تغییر باید یک توپ هوایی باشد.
  2. قبل از تیم دفاع از سوئیچ به جرم آنها باید یک پاس رو به همسر تیم کامل است.



طبقه بندی: تمرینات فوتبال،

تاریخ : جمعه 21 فروردین 1394 | 01:25 ب.ظ | نویسنده : داود نصیرخواه | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.