تبلیغات
وبلاگ شخصی داود نصیرخواه - فوق انفجاری شوید----تمرین:: مثل یك قاتل حمله كن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

با مطالعه این تمرین به بازیکنی سرعتی و در واقع انفجاری تبدیل شده و حریفان را به سرعت و به راحتی کنار بزنید

 

منبع: 2-2-4

مترجم: شایان کمالی نژاد


مایکل آموه که یکی از نخبگان ورزش است می‌گوید: «با این تمرین تعادل و کنترل بدن خود را بهبود داده و سرعت و هماهنگی پا‌هایتان را افزایش دهید. با این تمرین سیستم عصبی - عضلانی خود را تقویت کنید تا بتوانید چندین حرکات انفجاری خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید بدون از دست دادن تعادل تغیر جهت دهید.

سرعت و چابکی در فوتبال می‌تواند خطر آسیب دیدگی را کاهش داده و البته به حرکت‌های انفجاری کمک بیاید. مداری که من طراحی کردم با شما را با چالش‌هایی نظیر پرش، تغییر جهت و البته شوت‌های انفجاری مواجه می کند. شما سریع و موثر‌تر شده و در زمین به یک بازیکن خطرناک و دست نیافتنی تبدیل می‌شوید.

بازیکنانی مانند لیونل مسی می‌توانند به سرعت از دسترس مدافعین حریف خارج شوند.»

راه اندازی

شش مانع، نردبان چابکی، هشت دیرک اسکی، مخروط و حله چابکی را در دستور کار قرار دهید.

تمرین

با فرمان مربی به سرعت به ایستگاه اول (موانع) رسیده و طبق شکل از آن‌ها عبور کنید شوید. سپس به سرعت به سمت نردبان چابکی رفته و با حرکت‌های نشان داده شده از آن‌ها عبور کنید. باز هم با سرعت از سمت راست نردبان عبور کنید و در مخروط‌های طراحی شده حرکت‌های داده شده را انجام دهید. در ‌‌نهایت پس از عبور از دیرک‌های اسکی توپ را به سمت دروازه شلیک کنید.

 



پیشرفت

زمان تمرین خود را اندازه بگیرید و بررسی کنید اگر می‌توانید سرعت خود را در طول تمرین افزایش دهید. شما می‌توانید این تمرین را با پوشیدن جلیقه وزنه‌ای هم انجام دهید.

 


حركات "رادامل فالكائو" در محرطه جریمه را با توضیحات خودش تقلید كنید

مترجم: سامان اسکندری- تحریریه ایفکا

هدف‌گیری

این توصیه‌ها برای انجام حركات  انفجاری از پشت یا كناره‌های محوطه جریمه برای سر در گم كردن مدافعان حریف طراحی شده است. این تمرینات همچنین می‌تواند برای حركات سریع مهاجم برای استفاده از ارسال از جناحین هم مورد استفاده قرار بگیرد.

راه‌اندازی

مهاجم كمربندی می‌بندد كه به طنابی با قابلیت انعطاف به عقب و جلو متصل است. از دو مدافع حاضر روی خط محوطه جریمه ٧ قدم  فاصله بگیرید ( A و B در عكس سمت راست).  پنج مخروط را نیز به شكل هلال در محوطه جریمه قرار دهید.

 

 

حركت

بازیکنان شماره دو طناب كشی كه به قسمت جلوی بازیكن شماره یک متصل است را نگه می‌دارد. بازیكن شماره سه نیز قسمتی كه طناب به بخش عقبی بازیكن شماره یک اتصال دارد را نگه می‌دارد.

بازیكن شماره یک با مخروط شماره ٣ روی خط محوطه جریمه می‌ایستد. بازیكنان شماره دو وسه در ناحیه‌های A و B می‌ایستند. با دستور مربی بازیكن شماره یک با دو گام انفجاری توپ را به سمت مخروطی كه مربی نشان می‌دهد برای شلیك به دروازه پیش می‌برد. بعد از شوت كردن توپ، بازیكن شماره یک روی خط محوطه جریمه سرجای خود باز می‌گردد.این تمرین را ٨ بار انجام دهید.

 

راهنمایی‌ها

- جدا شدن توپ از به اندازه مناسب

- تمرین حرکات کوتاه مداوم و پیوسته، با دقت و انفجاری

- استفاده از دست‌هایتان برای کشیدن خودتان به جلو

- بازکردن پاها به اندازه عرض شانه‌ها

بازدید : ۵۵۷ نفر



طبقه بندی: تمرینات فوتبال،

تاریخ : جمعه 21 فروردین 1394 | 01:33 ب.ظ | نویسنده : داود نصیرخواه | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.