تبلیغات
وبلاگ شخصی داود نصیرخواه - نحوه گرفتن توپ زمینی و افزایش پرش در توپ­ های بلند----بازی با پا دروازبان

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


در شیرجه ­های زمینی باید پای موافق سمت توپ هنگامی که توپ به شما نزدیک می­ شود به اندازه یک قدم جلو برود و سریع از زانو پای خود را خم کنید و در حالی که دست رو به جلو و به سمت توپ است بدن را به زمین بیندازید و توپ را در حالت دراز کش و در حالی که دست­ها کشیده است بگیرید. البته این حرکت برای توپ­هایی است که به گوشه دروازه زده می­شود و دارای سرعت زیادی است، می ­باشد. با تمرین این حرکت می­ توانید موفق شوید. همچنین تمرینات سرعتی و گام ریز را در هنگام انجام این حرکت به آن نیز اضافه کنید و به صورت ترکیبی با این حرکت انجام دهید. (عکس ا – نمونه­ ای از نحوه گرفتن توپ زمینی)

عکس شماره ۱


اما برای توپ­های بلند و هوایی باید اول پرش خود را قوی کنید که لازمه آن داشتن پاهای قوی و محکم است بنابراین با یک برنامه بدنسازی مناسب قدرت پاهای خود را افزایش داده تا هم دچار آسیب دیدگی نشوید و هم پرش­تان خوب شود، بعداز این مرحله شما باید از روی یک مانع به طرفین شیرجه زدن را تمرین کنید. در ابتدا از فاصله ۳۰ سانت شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهید و آن را به یک متر برسانید.

برای پریدن این نکات را به یاد داشته باشید:
۱- حرکت به سمت مانع باید به صورت مورب و با یک نیم قوس انجام گیرد.
۲- هنگامی که به مانع نزدیک شدید اول پای موافق مانع را زمین گذاشته و آن را ستون کرده سپس با پای دیگر بدن را هل داده تا از روی مانع بپرید و توپ را باید با دست­ های کشیده بگیرید یعنی برای توپی که نزدیک مانع ارسال می­ شود اینکار را هرگز انجام ندهید؛ بلکه حداقل در یک متری مانع توپ باید پرتاب شود.

تکنیک وانجام حرکات سازگار با شرایط واقعی با قرار دادن توپ بین دروازبان و حریف به طور مستقیم و غیر مستقیم که دروازه بان فقط چند ثانیه وقت دارد تا تصمیم بگیرد حرکت مناسب کدام است تا آن را انجام بدهد

 

 

  • توپ گیری :

که درارتباط واطمینان ازتیم خودداردوامکان استفاده ازضدحمله هارابه صورت سریع می دهد برای بهبودتوپ گیری دروازه بان بایدمواردزیرراتحت نظرداشت :

۱-توجه به بازیکنی که توپ رادردست دارد

۲-شناخت ازتوانایی حمله تیم مقابل

۳-توجه به نور وکف سالن

۴-درشوت های بلند حالت دستهابایدبه صورت ایجاد مثلث باشد

۵-درشوت های مفیدمبلندگرفتن بین دست هاوسینه وشکم

۶-درشوت های پایین بایدازپرتاب پاها استفاده کرد.


بازی با پا دروازه بان

۵)پرتاب با پا
پرتاب باپا کار بسیار اساسی است که نیاز به توجه به کاربری تکنیک سریع و ارتباط با بازی کنان خود دارد ، برای بهبود این حرکت باید موارد زیررا در نظر گرفت :
۱-باید ازبازی شناخت پیدا کرد ؛سعی بر شناخت خصوصیات دفاع حریف داشت برای اینکه بتوان توپ را
به بازیکن محوری پاس داد ،
۲-باید نسبت به بازی دید پیدا کرد ؛ جهت دادن وراهنمایی جهت حمله بازیکنان خودی
۳- برای کاهش خطا ها باید هرتاکتیک ان بارها تکرارشودتابران تسلط پیدا کند وهمیشه سعی باشد که از متغیر ها استفاده شود (کار همیشه تکراری نباشد )
۴- سعی شود تا پرتاب قوس داشته باشد تا بتواند دفاع تیم مقابل ویا دروازه بان را که برای پوشش
کناز زمین ویا خارج محوطه جریمه امدند دور بزند .
۵- در هنگام پرتاب مستقیم به سمت دروازه مقابل برای دریافت یار خودی باید سعی داشت تا توپ
با پا زده شود.
۶- برای انداختن توپ به فضاه های خالی استفاده از جلوی پا مناسب تر می باشد .




طبقه بندی: تربیت بدنی وعلوم ورزشی، تمرینات فوتبال،

تاریخ : جمعه 21 فروردین 1394 | 02:45 ب.ظ | نویسنده : داود نصیرخواه | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.