تبلیغات
وبلاگ شخصی داود نصیرخواه - تبلیغ برندهای خارجی توسط مغازه داران ارومیه ای/صنف لوازم خانگی پیش قراولان این عرصه

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

photo_2015-05-28_12-33-13

به گزارش فاطر24، در ارومیه وارد مغازه که می شوی و می خواهی به اجناس نگاه کنی، همین که از فروشنده برای خرید کالای بهتر و مرغوبت تر مشورت می خواهی، اولین چیزی که برای مصرف معرفی و پیشنهاد می کند اجناس خارجی است.

بارها برایمان اتفاق افتاده که وقتی وارد بوتیک، فروشگاه و یا مغازه ای شده و قصد خرید کالای مورد نظرمان را داریم اغلب فروشندگان به جای معرفی کالای ایرانی و بومی، جنس خارجی را پیشنهاد کرده و از کیفیت مرغوب آنها تعریف و تمجید فراوانی می کنند. و در واقع تنها سخنی که به میان می آورند این است که " کالای ایرانی زمانی طرفدار داشت که در بازار خبری از اجناس خارجی نبود و دیگر لزومی به خرید کالای ایرانی نیست".اما ایا این قضاوت ها درست است؟

photo_2015-05-28_12-33-20

سال ها است که از شعار"تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" می گذرد اما هنوز ملت و دولت دست در دست هم نداده و شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی را پس از گذشت سه سال تاکنون تحقق نبخشیده و به نظر می رسد با این وضعیت شعارهای معظم له هیچگاه محقق نمی شود. البته در کنار آن نیز ادامه این روند یعنی زیر پا قرار دادن کارگر ایرانی توسط کارخانجات خارجی!؟

واقعیت این است که هنوز دولت و ملت به یک"خودباوری"  نرسیده اند،از یک سو دولت علاقه ای برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نشان نداده و از سوی دیگر در جامعه و به ویژه در رسانه ها و آن هم صدا و سیما ،مصرف و تبلیغ کالای خارجی به طور مکرر و فراوان انجام می شود.

photo_2015-05-28_12-33-31

این در حالی است که رسانه ملی می تواند تمامی اقشار مردم اعم از مصرف کنندگان، فروشندگان و بازاریان را به طور ضمنی به خرید و حمایت از کالای داخلی ترغیب کند اما متاسفانه این اتفاق نیافتاده و سالیانه پول هنگفتی از سوی ما ایرانیان به جیب بیگانگان سرازیر می شود.

 به نظر می رسد در وهله نخست باید"احساس" نیاز به تبلیغ و مصرف کالاهای داخلی به شدت در جامعه ایجاد شود و سپس راه حل های عملی برای این موضوع ارائه شود.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام"دولت و ملت،همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است بنابراین مردم و مسئولان باید در دست هم داده و به انحای مختلف از تبلیغ و بازاریابی برای جنس خارجی خودداری کرده و بیش از پیش به فکر رفاه و پویایی اقتصاد کشورمان و کارگران زحمتکشمان باشند.

حال سوالی که همچنان باقی است، این می باشد که سیاست های کلان سازمان زیباسازی شهرداری و  اداره کل فرهنگ و ارشاد در چاپ تبلیغاتی برندهای خارجی و نصب چنین تابلوهایی چیست؟

photo_2015-05-28_12-33-27




طبقه بندی: شخصی،

تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394 | 12:36 ب.ظ | نویسنده : داود نصیرخواه | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.