تبلیغات
وبلاگ شخصی داود نصیرخواه - راه‌هایی برای مقابله با اشتباهات شایع ورزشی

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

معمولا افرادی که ورزش می‌کنند اشتباهات مشابهی را مرتکب می‌شوند که برطرف کردن آنها می‌تواند ورزشکاران را بیشتر به هدف خود نزدیک کند.

به گزارش ایسنا، اشتباهات در ورزش کردن باعث می‌شوند که ورزش به نتیجه نرسد. راه‌هایی برای برطرف کردن پنج اشتباه رایج در ورزش به شرح زیر است:

1- از نظر روحی درگیر ورزش شوید

بعضی از افراد ورزش را راهی برای گذراندن زمان می‌دانند اما این تفکر ممکن است به انجام ورزش بی‌هدف منتهی شود. توجه کردن به حرکات ورزشی باعث می‌شود که فرد درست حرکت را انجام دهد و عضلات را به درستی پرورش دهد. درست انجام ندادن حرکت ورزشی باعث بروز آسیب‌دیدگی می‌شود.

2- به مسائل جانبی توجه کنید

افرادی که ورزش می‌کنند باید به برنامه غیرورزشی خود نیز توجه کنند. این افراد باید به اندازه کافی بخوابند، به اندازه کافی مایعات بنوشند و تغذیه مناسبی داشته باشند اگر به دلیل ورزش کردن درد داشتید باید ریکاوری مناسب انجام دهید.

3- تنوع در ورزش را رعایت کنید

اگر هر روز یک برنامه ورزشی را انجام دهید، انجام این کار برای شما آسان می‌شود. نوع حرکت را تغییر دهید و حرکات جدیدی را به برنامه خود اضافه کنید. این کار باعث می‌شود از نظر ذهنی نیز درگیر شوید.

4- تنوع در شدت ورزش داشته باشید

برای مثال اگر یک روز 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام می‌دهید روز دیگر ورزش‌های شدید و کوتاه مدت را امتحان کنید. در ذهن داشته باشید که انجام ورزش‌های شدید و سخت خوب است اما اهمیت ورزش‌های آسان نباید فراموش شود. ورزش‌های آسان باعث می‌شود که کالری لازم را بسوزانید و ریکاوری مناسبی داشته باشید. هنگامی که یک برنامه ورزشی را شروع می‌کنید ابتدا باید با انجام ورزش‌های ساده آغاز کنید و کم کم شدت ورزش‌ را افزایش دهید.

5- برنامه داشته باشید

باید یک برنامه طولانی مدت برای ورزش داشته باشید. اگر تنها یک حرکت ورزشی را مرتبا تکرار کنید به نتیجه نمی‌رسید و پیشرفتی نخواهید کرد.

انتهای پیام




طبقه بندی: شخصی، مقالات،

تاریخ : سه شنبه 31 شهریور 1394 | 04:26 ب.ظ | نویسنده : داود نصیرخواه | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.